torsdag 15 mars 2012

Loppisfynd .. igen!

Då har vi varit på Loppisrunda igen, rättar sagt igår. Vi var på en loppis som ligger en bit från Värnhemstorget i Malmö.
Där var huuur mycket saker som helst.
Jag föll direkt för en vit bokhylla och en Kockumsvåg, som jag letat efter en sådan våg!
Vi tog ett varv i lokalen så vi kunde tänka över det och den rundan gick snabbt, jag ville bara tillbaka och köpa det.
Sagt & gjort, det blev vårt.

Idag har jag farit rundor i hela Malmö, loppis, shabby chic butiker och liknande.
Jag tycker det har blivit kul att inreda, nu när man vet sin stil och vad man letar efter.

Här får ni lite bilder på allt de fina.

Vita hyllan.
I hyllan står två ramar, en ljusstake och en "kalender" som är inköpta idag.
Burken köpte jag idag på Åhlens City (59kronor) och spetsen hitta jag på Panduro Hobby. Det ger en romantisk/lantlig touch på det hela. Jag fäste den med dubbelhäftande tejp.

Här är en närmre bild på "kalendern", man kan ställa in datum/månad och veckodag. Den fynda jag på Sopstationen i Malmö, en loppis som man nästan alltid hittar något fint på.



Kockumsvågen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar