torsdag 5 juli 2012

Kissekatt

Idag är jag ledig och planerade att träna, sola och tvätta undan lite, men en liten söt kissekatt kom i vägen.. Jag var ute med Gimli på morgonrunda och då såg jag något svart, litet och fluffigt i gräset. Jag böjde mig ner och där låg en liten kattunge. Jag kunde inte ta upp den utan fortsatte rundan med hunden..

När jag kom hem ryckte jag åt mig en handduk och gick tillbaka. Där satt den alldeles ensam och mjaua. Jag försökte ta den men den blev rädd och gömde sig under stenar och buskar. Anna kom och hjälpte till och efter 1 timmes klättrande, springande och smygande fick vi äntligen tag i den. Nu har vi den här hemma och har matat den med grädde. Den är så liten och söt, vi försöker få den att inte vara rädd, stackaren.

Hur kan man bara överge ett djur så? Nu vet jag inte om den har kommit bort från sin mamma eller om någon gått och dumpat kattungar i stan. Men jag har inte hjärta till att lämna ett djur. Nu ska vi ta hand om hen ( vet inte vilket kön än..) och hoppas att allt blir bra :-)

Jag bryr mig inte om träningen, att jag inte åt någon frukost, tvätten eller de övriga. Jag rädda ett liv idag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar