söndag 1 juli 2012

Söndag den 1 Juli

Idag är det en riktig "slappesöndag" här hemma. Gårdagen var lyckad, vi började med drinkar och lite plockmat på våran balkong därefter gick vi till en restaurang och åt en god middag (jag tog ryggbiff, så gott!). Efter maten gick vi vidare mot Lilla torg och drack vin och cider, kvällen avslutade vi med Max mat. Helt perfekt.

Idag är vi sega och det går inte alltför snabbt här hemma. Vi har ändå lyckats tvätta några maskiner tvätt (gudars vad mycket träningskläder det blir!), jag har sorterat och rensat i våra garderober här hemma och även hunnit shoppa. Vi skulle till ICA och det ligger på en galleria så det blev en sväng inom Lindex för nya undisar och en sväng till H&M, där jag blev två basic linne rikare. 

Imorgon är det dags för jobb, ska bli skönt att få in rutiner igen. Jag antar att jag kommer vara lite trött de första dagarna då man haft semester, men det är bara att kämpa på :-) Vi har ju också kört igång med periodisk fasta under denna vecka som gått, det har blivit något fusk, men det tar vi inte så hårt på. Man kan kalla denna vecka för "testvecka" och vi både tycker det känns bra så vi kommer fortsätta ett tag till.

Nu ska jag fixa sista tvätten och sen ska det lagas köttfärssås och zucchinipasta.

  

2 kommentarer:

  1. Har testat både zucchinipasta och auberginepasta. Förvånansvärt nog gillar jag aubergine mer! Nu har jag dessutom testat shiritakinudlar, vilket var riktigt gott!

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också beställa lite nudlar nu i veckan. Vad bra att dom var goda! :-)

    SvaraRadera