måndag 14 november 2011

Träna med LCHF

Jag har märkt sedan jag börja med LCHF-kost att min kropp orkar mer under träningspassen, min kondition har blivit beydligt bättre och jag slipper mjölksyra vid löpning.
Mina muskler har blivit mer synliga och man ser resultat på sin kropp efter en kort tid.
Nu talar jag för mig själv, jag tränar regelbundet och har gjort det ett par år, men aldrig fått så fina resultat som nu.

När man äter enligt LCHF är det inget måste att träna, men vardagsmotion är alltid bra för kroppen. För att må så bra som möjligt är det viktigt att man har en balans mellan mat, träning och välmående.


Fördelar med träning

  •  Ökad energi
  • Förbättrad fettförbränning & ämnesomsättning
  • Starkare immunförsvar
  • Förbättrad sömn
  • Starkare kropp
  • Förbättrat kort- och långtidsminne
  • Ökad syreupptagningsförmåga
  • Förbättrad kroppshållning
  • Mer av lyckohormonet Endorfin, som frisätts när vi tränar
  • Förstärkt hjärtmuskulatur

Bara detta gör att jag blir sugen på att slänga på kläderna och ta en löptur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar