torsdag 5 januari 2012

Fisksoppa

Idag var min mamma hemma hos oss och hälsa på, jag hade lite kläder som inte passa längre som jag sparat "ifall att". Jag har bestämt mig för att sluta med det nu, jag måste komma ifrån att jag inte är en Medium längre och har inte varit på väldigt länge.

Imed att mamma kör LCHF nu så ville jag bjuda på något för att visa hur gott och lät det är. Jag slängde ihop en fisksoppa och den blev super.

Fisksoppa (2-4 portioner, beror på hur mycket man äter)

  • 3 laxbitar alá 125 gram styck (jag hade frusna, som jag tina i lite ljummet vatten)
  • 4-5 dl grädde
  • Smör
  • 2-3 msk tomatpuré
  • 1/4 gul paprika och 1/4 röd paprika
  • 1/2 rödlök
  • curry, salt , peppar och vitlökspulver
  • räkor (till garnering)

  • Fräs paprika, lök och kryddor i rikligt med smör tills det mjuknar
  • Lägg i lax som du skurit i kuber, låt fräsa med någon minut
  • Häll på grädde och tomatpuré, låt koka upp och smaka av
  • Låt stå i ca 5 minuter, titta så att laxen är färdig
  • Häll upp i djup tallrik, lägg på räkor och en klick aoli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar