onsdag 23 maj 2012

Kost inför sommarträning

Jag vill börja med att säga att dessa mängder m.m är vad min kropp klarar av. Vissa äter mer och vissa äter mindre. Var och en känner sin kropp och då ger man kroppen den energi den vill ha. Jag kommer inte att banta (hatar banta och ordet banta, usch!), jag vill endast få ut så mycket som möjligt av min träning och få synliga resultat samt må bra.

Jag kommer köra min LCHF stil, men ta bort lite av det mättade fettet och ersätta med olivolja, nötter, fet fisk och avokado bland annat. Jag kommer även lägga till kosttillskott för att kunna prestera så bra som möjligt och för att kroppen ska kunna återhämta sig snabbare.

Dryck
  • Vatten (helst kranvatten)
  • Grönt te med eller utan honung

Frukost

  • Ägg (äggröra, kokt eller stekt ägg)
  • Finn Crisp (max 2 st per dag, kan kombineras med ägg tex 2 finn crisp och 2 kokta ägg).
  • Turkisk yoghurt alá Emilie special ( turkisk, bär (hallon & blåbär), honung, nötter, linfrö och kokosflingor).

Lunch och middag

Kött, fisk eller fågel med tillbehör såsom

  • Sallad med fetaost (eller annan sorts ost) och melon
  • Sallad med rostade nötter, pumpakärnor eller solrosfrön och avokado
  • Grekisk sallad
  • Stekta eller grillade grönsaker
  • Baconlindade sparris
På alla sallader kommer jag att ha rikligt med olivolja. Jag kommer också ha sås till vissa rätter såsom bea, tzatziki eller smaksatt turkisk youghurt.

Mellanmål och kvällsmål
  • Keso med bär (hallon & blåbär)
  • Keso med funlight
  • Proteindryck och 1 näve nötter (paranötter, cashew eller valnötter)
  • Babybel ost
  • Finn crisp med pålägg (färskost,skinka, avokado tex.)
  • Makrill i tomatsås
  • Kokt ägg ( TIPS, koka på morgonen och ha i kylen)

Om sötsuget smyger sig på
  • Mörk choklad (minst 80%)

Kosttillskott

2 kommentarer:

  1. Intressant och lärorikt inlägg! =) Älskar att läsa er blogg!!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, kul att höra :)

    SvaraRadera