onsdag 23 maj 2012

Tips i sommar

Också var det dehär med kosten under sommaren. Många frestelser när man ligger vid stranden och folk kommer med en kulglass eller en såndär perfekt mjukglass med färglatt strössel.
Jag är laktosintollerant och äter därför sällan glass, det har blivit en mjukglass någon sommar, då med mjölkpiller så magen inte ballar ur helt. Men jag klarar mig lika bra utan, jag vet att det är onödigt mycket socker i glass och det varar bara för stunden. Jag äter hellre en god picknick och då endast med det man tycker bäst om.

Det kan vara:

  • Melon och kallskuret (tex lufttorkad skinka)
  • Mozzarella och tomatsallad med en god vinegrette
  • Tonfisksallad med keso
  • Räksallad med majonnäs eller endast räkor och majonnäs
  • Makrill i tomatsås
  • Kokt ägg
  • Pannkakor (LCHF of course!)
  • Wrap med valfritt innehåll (Wrapen görs på ägg)
  • Osttärningar (Ta din favoritost och skär ner i kuber)
  • Kalla köttbullar eller biffar (Helst hemmagjorda)

Några förslag på vad man kan packa ner i kylväskan när man ska iväg på diverse aktiviteter under sommaren :)

Bild: Google.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar