lördag 12 maj 2012

NTC

Jag har läst om Nike Training Club i ett antal tidningar nu på sistonde. Det är en app som du laddar ner till din iphone. Den är gratis (dock är den stor så du måste ladda ner den via i-tunes) och jag tycker den verkar riktigt bra!
Det är lite crossfit-inspirerat då alla övningar du gör går på tid och nästintill ingen vila = pulshöjande träning. Man kan välja olika program, allt från get toned till get strong. Man ställer även in vilken typ av grad man vill ha, det finns beginner och är du riktigt grym kan du ge dig på advanced.

Jag tänkte köra igång med denna app när jag är frisk, nu är min fråga- Vem är på?!
Jag tänkte att vi kan köra en månad och se vad vi tycker.

Det roliga med appen är att allt sparas, alla program du kört, hur många minuter du totalt tränat o.sv.

Om jag nu ska vara realistisk och inte stressa fram min "friskhet" så tycker jag att vi sätter startdatum Måndag den 21 Maj.  Med andra ord - 9 days to go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar