måndag 11 juni 2012

Har du en våg?

När jag vakna imorse och gick förbi spegeln i hallen så tyckte jag kroppen såg ovanligt fast ut (wiho!). Jag drog fram måttbandet och jovisst, det har försvunnit centimetrar lite varstans :-) Kul att få svar på att man gör rätt med kost osv.

När jag var yngre var jag en vågoman, varje dag skulle det in och vägas på vågen. Jag förstår inte varför det satte sig i mitt huvud, vem bryr sig om kilo? Det kan jag lugnt säga nu, lite äldre, lite smartare. Då var det allt, jag skulle inte väga över x och helst under x.
Jag äger ingen våg idag och vägde mig sist för ca 3 år sedan. Jag har kört "spegel-varianten" (såhär ser du ut, något du vill ändra?) och "kläder-som-mått-varianten" (oh, dessa byxor satt tight innan ELLER neeej, favoritjeansen är för stora!).
Det jag vill komma fram till är att lita inte alltid på vågen, lär dig att tycka om dig själv, träna med måtta och ha tålamod. Rom byggdes inte på en dag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar